zondag 12 oktober 2008

Ding 10 Social bookmarking en Del.icio.us

Ik heb een paar bronnen bekeken, waaronder de video over het toevoegen van favorieten aan delicious (erg duidelijk), heb een site toegevoegd aan Delicious en de rss feed toegevoegd aan Netvibes. Tevens de delicious knop toegevoegd op mijn eigen computer via Internet Explorer.

Ik heb een account aangemaakt omdat ik het handig vind, mijn favoriete sites in Delicious onder te brengen. Op internet kom ik vaak sites tegen die ik interessant vind en dan breng ik ze onder bij mijn favorieten. Dit wordt ondertussen een aardige lijst.Nu kan ik deze favorieten via Delicious ook raadplegen op elke computer en natuurlijk delen met anderen! Ik heb al een begin gemaakt en ga de komende tijd verder.

Als bibliotheek hebben wij er wel wat aan, de Deliciousknop staat al op de site en we voegen als team Informatieservice sites uit digihelp aan Delicious toe. Zo kan het publiek ook veel gemakkelijker gebruik maken van bepaalde relevante sites en via tags gemakkelijker de sites vinden over een bepaald onderwerp.

1 opmerking:

Diane zei

leuk dat Del.icio.us zo bij je in de smaak valt. Het leuke is ook dat je ook bij anderen kunt kijken die dezelfde site getagd hebben. wie weet kom je zo nog meer leuke sites op 't spoor :D
Diane