woensdag 5 november 2008

Ding 14 Instant Messaging

Ik kom erachter dat chatten één van de vormen is van Instant Messaging en aangezien ik dit ooit eerder heb gedaan, samen met één van mijn kinderen via Windows Live is dit niet helemaal onbekend voor mij. Zo kon ik ook kletsen met een paar nichtjes. Nu wil ik het eens opnieuw proberen. Ik heb ooit een hotmail account gemaakt, dus die kan ik nu gaan gebruiken. Ga ik chatten met de kinderen... Voor hen is msn net zoiets als eten, dus dagelijks voer.
Ik had niet gedacht, ooit nog eens privé te gaan chatten. Eigenlijk heb ik hier niets mee en vindt het voornamelijk "gepraat in de ruimte". Liever bel ik vrienden of bekenden op en teut zo een eind weg..
Ik besef echter wel dat er een categorie is, vooral jongeren die dit een veel moderner vorm van communicatie vinden, ook al doordat dit geen extra kosten met zich meebrengt. Deze mogelijkheid wordt hen binnenkort dan ook aangeboden op de site van Bibliotheek Hengelo via Al@din chat. Helaas zijn hier nu nog problemen mee en kan er op dit moment niet gechat worden. Als er serieus mee wordt omgegaan, vind ik dit t.z.t. een prima service.

Ik probeer te chatten via LibSucces wiki met de Indiana University in Amerika. Wat is er toch veel mogelijk!!. Helaas zijn de drie bibliothecarissen "off-line".
Daarom andere geprobeerd, nl. the University of Waterloo in Ontario. Hier waren ze ook off-line.

Vervolgens geprobeerd via Gmail te chatten. Ik heb eerst Anita uitgenodigd omdat zij vaker gechat heeft, maar krijg geen reactie. Als ze reageert, waar zie ik dit dan?

5 opmerkingen:

katje zei

hoi lynnzzy
om te kunnen chatten moet je eerst mensen uitnodigen, vervolgens moeten die dan eerst je uitnodiging accepteren voordat je ze in je lijst ziet
als ze in je lijst staan kun je zien of ze on of offline zijn. als er iemand online is kunje op de naam klikken en dan het gesprek beginnen. ik zag je uitnodiging in de mailbox op het werk, maar ik ga op het werk niet chatten.

lynnzzy zei

Hoi Katje,

Ik was te snel met verzenden... Excuses!!
Later geprobeerd naar je gmail adres, maar die ontving ik retour.

katje zei

anita00001@gmail.com
mail anders even jou gmail adres naar mij, kan ik je meteen uitnodigen voor die flickr foto's van de kokkies, heb nu die uitnodiging naar je yahoo adres gemaild, maar die kijk je vlgs mij nooit in:p

Diane zei

je kan ook chatten met meebo webgebasserd en je kan een chatboxje op je blog zetten. Dat had ik ook, maar de laatste tijd was ik niet ingelogd op meebo.
grappig is het wel.

Astrid zei

Sommige mensen schijnen altijd - thuis en op het werk - hyves of msn of wat dan ook open te hebben staan. En daar melden zich dus de hele dag door vriendjes en vriendinnetjes, om te zeggen wat ze aan het doen zijn, zodat jij kan zeggen wat je vanavond gaat eten.

Ieder z'n hobby, denk ik dan maar...