zaterdag 29 november 2008

Ding 19 Social bookmarking


Zelf heb ik me een tijd geleden aangemeld op Schoolbank.nl. Ik realiseerde me niet, dat dit ook een Social Bookmarking site is! Het is leuk, af en toe een oude klasgenoot van de baisschool tegen te komen. Verder doe ik hier weinig mee.

Mijn kinderen zijn ook bij Hyves aangemeld en dus had ik er al wel van gehoord en heb wel eens meegekeken. Het is dé site voor jongeren. Net als met MSN moet je natuurlijk wel oppassen dat je geen "verkeerde" vrienden opneemt. Zelf zal ik mijn niet bij Hyves aanmelden omdat ik mij er geen tijd voor gun om ook dat nog bij te houden.
De bibliotheek op Hyes? Zullen er mensen zijn die vrienden van de bieb willen worden?? En zullen ze met ons willen communiceren? Gewoon uitproberen (al zullen wellicht voornamelijk jongeren reageren), maar er dan wel tijd en dus geld in steken om alles bij te houden! Filmpjes, foto's en activiteiten erop plaatsen. De bibliotheek gewoon op deze manier promoten. Misschien een "nieuwe" manier om jongeren te bereiken.

Wederom kom ik Dizzie tegen. Deze site spreekt mij qua duidelijkheid en onderwerpen (boeken) wel aan en hier ga ik mij wellicht binnenkort aanmelden.
Sociabel vind ik goed omdat deze speciaal voor de vijftigplusser is (hier ben ik niet zo ver meer vandaan!) en is qua rubrieken ook speciaal op deze doelgroep afgestemd. De Hyves voor 50plussers.!
Linkedin: Hier kun je zien wat jou collega's in den lande allemaal voor activiteiten opzetten. Kun je misschien ook wat ideeën opdoen voor je eigen bibliotheek. En natuurlijk jouw eigen flitsende ideeën op Linkedin bekendmaken.
Ik heb hier zelf wat minder mee vanwege de engelse taal. de leden zijn, voor zover ik kan bekijken allemaal Nederlanders, dus waarom alles in de Engelse taal moet??

1 opmerking:

Diane zei

hoi Lynnzzy,

leuke ontdekkingstocht :D
En LinkedIn is van oorsprong een social community uit de VS.
Inmiddels zijn er 25 miljoen geregistreerden over de hele wereld, ook uit Nederland. Nederland is met circa 570.000 leden (2,7% van de totale populatie) procentueel bekeken een van de grootste gemeenschappen. Uit wikipedia-LinkedIn Vandaar dat je er wel veel Nederlanders "tegenkomt" en de site zelf in het Engels is.